Opknap beurt Moby Dick, update 4

De Moby Dick is momenteel in de revisie.

De antifouling laag van de Moby Dick vertoonde een waar slagveld van scheuren en gaten. Hoog tijd om dit eens aan te pakken, alhoewel dat makkelijker gezegd is dan gedaan. 
   
De oude laag moest met veel geschuur en geschraap er af gehaald worden. klk8.jpg 
 klk6.jpg Dit was een arbeids intensief karweitje maar vele handen maken licht werk. In 3 weken tijd werd er op de dinsdag en de donderdagavond door diverse leden van de vereniging, de gehele onderkant spiegel glad geschuurd.
Dit gebeurde in een van de schuren van Mulder Transport.  klk5.jpg
klk7.jpg   Ook de schrammen en butsen worden meteen aangepakt.
   
Daarna verhuisden wij de Moby Dick naar de schuur van Klaas Ras van SC25. Hierkonden wij de Moby Dick verder afwerken. 
Na een diverse grondlagen van International begon het resultaat al zichtbaar te worden.  klk4.jpg
   
klk2.jpg  klk3.jpg
Na deze grondlaag kwam er een Micron kopervrij antifouling van International in de kleur wit op.
   
 klusmd2k1.jpg  De onderkant is nu mooi wit en glad.
   
 klusmd1k1.jpg  klusmd3k1.jpg
 Voor -en achterdek, de boorden en de voorkant zijn glad geschuurd en worden opnieuw in de 2 componenten lak gezet.
 klusmd4k1.jpg

International heeft de lak afgestuurd. Lauderdale Blue. Tiemen zit hier bezig om de boorden mooi glad in de lak te zetten.

 
 klusmd5k1.jpg

Het resultaat ziet u hier. Weer mooie glimmende boorden. Deze lak laten wij 48 uur drogen en daarna wordt de Moby Dick in de was gezet,

  klusmd6k1.jpg                        
De Moby Dick glimt weer als een ‘bel’.                                        klusmd7k1.jpg
 
Nu nog het onderhoud aan de aanhangers. De remmen worden door Arie Korf schoongemaakt en gesmeerd. De aanhangers staan eigenlijk bijna het hele jaar stil en daarom is het van belang dat ze eenmaal per jaar gecontroleerd worden.
 
 klusmd9k1.jpg
                                                                                                  klusmd8k1.jpg
                                                            
 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

+ nineentwenty = sixenthirty

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.